15 sept – T1 – Dedemsvaart – en na een zware strijd was de samensmelting een feit

//15 sept – T1 – Dedemsvaart – en na een zware strijd was de samensmelting een feit

Auteur: Jan-Harm Dannenberg
Toerleider(s): Geert Averink
Groep: T1
Strava link:
Aantal KM: 120
Aantal leden: 18

Vanmorgen was het koud. Dus windstopper en armstukken aan en op naar de sporthal.
Daar aangekomen, heeft zich al een mooie groep bij de T1 tegel verzameld. Verder naar achteren ziet het er ook goed gevuld uit. Maar bij de T3 tegel staat een klein groepje mannen een beetje hopeloos voor zich uit te staren. Eens even informeren wat daar aan de hand is. De Posbank staat op het programma. Zou dat misschien afschrikken? Maar nee, bij de T3 zitten doorzetters! Alleen zijn de meesten niet in Rijssen, maar is er een groep in de Ardeche en 1 in de Pyreneeën.
Inmiddels komt Peter Weanink ook aanrijden, dus vertrekken we stipt 8 uur voor een rondje Dedemsvaart. Eric Harbers en Jorrick Brinkman haken bij ons aan, de andere T3 leden gaan met de T4 mee. Algauw komen we er achter dat Gardus Dannenberg en André Averink waarschijnlijk helemaal niet met een groep mee zijn gegaan, omdat André nog een lekke band had. Aangezien Geert Averink en ik de familiebanden niet op een onnodige spanning willen zetten, draaien we op de Schapendijk weer terug naar de Sporthal. Daar aangekomen, zijn de beide heren net aan het overleggen om dan maar samen een rondje te gaan rijden. Maar tegen een uitnodiging van 16 man kunnen ze niet op, en snel haken ze hun karretje aan in de T1 trein.
We zetten nu echt koers richting het Noorden. Via Wierden-Hoge Hexel-Vroomshoop-Hardenberg komen we in de omgeving van Dedemsvaart. Anton laat ondertussen weten nog steeds enorm te kunnen genieten van de eindeloze vlaktes met gerooide aardappelvelden en akkers met andere gewassen.
Bij het draaien geeft Robert-Jan aan dat we de 40 nog niet hebben aangetikt. Naar goed T1 gebruik wordt minimaal 1 keer de 40 aangetikt voor de pauze. Erik Dommerholt en ondergetekende besluiten dit dan maar direct uit te voeren, en zo stomen we met de wind schuin van voren op tot 40 kilometer per uur. Als even later Gerwin Voortman op kop komt, worden snelheden tot ruim 45 kilometer per uur bereikt, en het peloton breekt. Maar, en ook dat is goed T1 gebruik, er wordt getemporiseerd en al gauw zijn we weer bij elkaar.
Geert heeft de route iets ingekort, en met een kleine 60 kilometer staan we bij het koffieadres in Dedemsvaart. Inmiddels een vertrouwd adres, waar we snel van koffie, gebak en andere caloriehoudend voedsel worden voorzien.
Na de koffie zetten we koers richting Ommen en via de prachtige handbediende sluisjes bij Vilsteren krijgen we de Lemelerberg in het vizier. De Italië-gangers testen hier nog even de beentjes en er wordt om het hardst naar boven gereden.
Als je toch vanaf die kant komt, kun je de Holterberg uiteraard niet laten liggen. Tot aan de bekende dubbele klim wordt er door iedereen lekker samengewerkt, maar dan is het bal geopend. Geert A en Roelof rijden als een dolle weg. Peter, Jorrick (nieuw T1 talent in spe) en ik zetten de achtervolging in. Het gat wordt eerst niet veel kleiner, maar door inspanningen van mijn 2 mede strijders wordt de samensmelting uiteindelijk toch een feit. Na de kasseien strook laten we Peter en Geert zelfs achter en zo staan we voldaan uit te puffen bij de OAD. Niet lang, want telefonisch wordt ik op de hoogte gebracht dat we tot de bistro zouden gaan… Sorry Geert, verkeerd begrepen! Dan maar direct door, en via de carpoolparkeerplaats sluiten we weer aan bij de rest en zetten koers richting Rijssen.
Ondanks een klein buitje weer een mooie fietsmorgen.

Iedereen veel plezier in Italië volgende week, en voor de achterblijvers staat er aanstaande zaterdag een Twente rondje op het programma. Tot dan!

By |2018-09-15T19:43:08+00:00september 15th, 2018|Toerverslagen|1 Comment

One Comment

  1. jan v/d Noort 15/09/2018 at 19:54 - Reply

    Mooi veslag Jan-Harm.

Leave A Comment