Compact met 34 voor en 32 achter

//Compact met 34 voor en 32 achter

Voor de keuze van een klimverzet zijn er een aantal opties. Zo kun je voor een Standaard (2 bladen 53/39),  Triple (3 bladen 50/40/30) of Compact (52/34) crankstel kiezen.

SRAM heeft met de WiFLi-techniek ook een optie in handen om de steilste beklimmingen te bedwingen meet een compact.  De WiFLi-techniek bestaat uit een cassette met een groter tandwiel (11/32) en een achterderailleur met een langere arm. In combinatie met een compact crankstel levert dit een brede range aan versnellingen op.

Het WiFLi-concept kun je inzetten met een standaard crankstel of een compact model. Kies je voor een compact model in combinatie met een 11-32 cassette dan heb je een erg brede versnellingskeuze. Bij een triple-variant van bijvoorbeeld Shimano is het lichtste verzet 30/27). Het systeem van SRAM komt uit op een verzet (34/32) dat net even lichter is.

Meer info


TCR kalender


  1. Zaterdag toerritten

    december 15
  2. Zaterdag toerritten

    december 22
  3. Zaterdag toerritten

    december 29
  4. Zaterdag toerritten

    05/01/2019

BuienRadar


By |2012-05-31T23:36:36+00:00mei 31st, 2012|Redactie|6 Comments

6 Comments

  1. Henk Reijnen 04/06/2012 at 20:38

    Anton, jij behoort tot de betere klimmers.
    Maar zoek eens een berg op waar ook jij nauwelijks 8,4 kmh haalt.
    Bijv de steilste, verharde klim in Europa: de weg naar het Malga Palazzo over de Via Scanuppia in Besenello, Trento
    Met 39×25 fiets je daar met een toerental van minder dan 35 tpm.
    Niet heel erg gezond.
    Bekijk deze link maar eens.

    http://italiaanseracefietsen.wordpress.com/2009/10/11/steilste-klim-in-europa/

  2. anton 04/06/2012 at 14:11

    Klimmen doe je met 39 x 25 !

  3. Herbert 04/06/2012 at 11:34

    Uit mijn ervaring weet ik dat een een paar km echt bergop, vanaf 10% dus een snelheid van ongeveer 6 tot 8 km/h gehaald wordt door gemiddelde tourfietsters. Het klimverzet is daarin niet altijd bepalend. Wel het vermogen wat je kunt wegtrappen. Bekijk deze link maar eens: http://www.mik80.nl/watt.htm
    Vorige jaar heb ik met de vlak voor de Craftsbike TransGermany een vermogentest gedaan toen zat ik op 440watt/hr en woog toen slechts 75kg en toch ging het bergop niet makkelijk.!

    -Kapot gaan kan altijd en overal en op ieder moment maar dan komt karakter-

  4. Henk Reijnen 03/06/2012 at 20:29

    34×36 bij 70 tpm = 8,4 kmh
    Lopen met de fiets in de hand bergop, zeker boven de 12%, haal je nauwelijks 2 kmh.
    Het verschil met lopen schat ik daarom op minstens 6 kmh
    Maar ja, het echte verschil?
    Ik zou zeggen neem eens de proef.

  5. Gerrit Wessels 03/06/2012 at 17:38

    Henk, wat is dan nog het verschil met lopen ?

  6. Henk Reijnen 03/06/2012 at 17:37

    En als dat nog niet klein genoeg is.
    Praat eens met Wim van de Berg.
    Hij rijdt de BITT met een 36 achter.

Comments are closed.